30 Mart 2010 Salı

KAKAKOLU FISTIKLI PASTA(Şeker Hamurlu)



Şeker hamurlu ilk pasta deneyimimdi.Tersliklerde geldimi ust uste gelir ya.Buda öyle oldu.Tam hamuru çırparken hiç gitmeyen elekrikler gitti.Yarım saat falan gelmesini bekledim.Moralim bozuldu kek kabarmıcak diye düşünürken aksine guzel kabardı:)Benim yaptıgım pasta buyuk oldugu için 2 ölçü kullandım.Siz eger normal buyuklukte bir kalıpta yapıcaksanız 1 ölçü yeterlidir.Malzemelere geçelim...
Malzemeler;(2 ölçü)
-10 yumurta
-8 kahve fincanı toz şeker
-6 kahve fincanı un
-1 paket kakao
-Yarım su bardagından biraz az sıvıyag
-6 yemek kaşıgı kaynar su
-2 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya

İçi için;
-2 paket Dr. Oetker Çikolatalı creme ole
-fıstık

Üzeri için;
-şeker hamuru

Yapılışı;Önce yumurta ve şeker iyice çırpılır.(10 dk kadar)

Yumurta ve şekeri çırptıktan sonra vanilya ilave edilir ve 1-2 dk daha çırpılır.Sıvıyağ ve kaynar su ilave edilir.Son olarak un,kabartma tozu ve kakao elenerek yavas yavas ilave edilir.Ben bu aşamada mikser yerine çırpta teli kullanıyorum.Çok fazla karıştırmıyorum ki kabaran yumurtalara sönmesin.Kalıba boşaltırken daha kolay çıkması için altına yağlı kağıt serdim.


175-180 C'de yaklaşık 40 dk. pişirilir.


2 paket çikolatalı creme ole üzerindeki tarife göre yapılır.


Pandispanya iyice soğuduktan sonra 2'ye yada 3'e kesilir.Süt ile cok az ıslatılır.



Arasına çikolata creme olenin yarısından fazlası koyulur ve üzerine bol miktarda fıstık dökülür.



Buarada pastamız buyuk oldugu için ona pastayı koyucak buyuklukte servis tabağı yoktu.Kırtasiyeden mukavva kağıdı alıp üzerini folyoyla kapladım.


Kalan creme oleden pastanın uzerine ve yanlarına ince bir tabaka olarak sürülür.


Pasta biraz dolapta soğuduktan sonra şeker hamurunu pastanın buyuklugune gore merdaneyle açılır.(üzerini ve yanlarını kapatıcak şekilde)


Hamuru merdaneye dolayarak pastanın üzerine kenardan başlayarak yavasca bırakılır.Sonra elinizle düzeltebilirsiniz.Fazla gelen kısımları da rulet yardımıyla kesiir.


Beyaz şeker hamurunun birazını pembe ve sarı gıda boyasıyla renklendirdim.


Pastanın kenarlarına önce pembe uzun şerit keserek su ile yapıştırdım.Daha sonra küçük parçalar alarak inci buyuklugunde elimde yuvarladım .



Beyza hanımın isteği üzerine pastanın ustunu bu şekilde susledik.





Siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz...



2 yorum:

  1. aklinda bulunsun, creme ole ile sivadigin pastalari seker hamuru ile kapladiginda, seker hamuru eriyebiliyor.. yani gununde servis edilmeyecekse krem santi ile kaplamanda fayda var ;)

    YanıtlaSil
  2. Hmm bilmiyordum ogrenmiş oldum bilgiler için cok teşekkurler:)

    YanıtlaSil