23 Mart 2010 Salı

HAVUÇLU PASTA



HAVUÇLU PASTA

Pişirme suresi:20 dk.
Hazırlama süresi:1saat 30 dk.

Malzemeler:
5 tane yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 su bardağı rendelenmiş havuç (2 adet)
1 su bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı kadar un (yumuşak bir hamur olucak)

Üzeri için;2 paket Dr. Oetker sakızlı muhallebi


Yapılışı; Yumurta ve şeker yoğurt kıvamına gelene kadar mikserle iyice çırpılır.Ben yumurta ve şekeri çırptıktan sonra mikser kullanmıyorum.Tel ile çırpmaya devam ediyorum.Yada siz mikserin en düşük deviriyle çırpmaya devam edebilirsiniz.Daha sonra sıvıyağ, süt, rendelenmiş havuç, ceviz koyulur.En son toz malzemeler un, kabartma tozu, vanilya, tarçında elenerek ilave edilir ve yavasca karıstırılır.Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir ve kek karışımı koyularak 180 C’de pişirilir.


Soğuduktan sonra kek enine 3 eşit parçaya kesilir.

Sakızlı muhallebi paketin arkasındaki tarife gore pişirilir.Uzun dikdörtgen borcama kekin kesilen parçasından biri koyulur.Üzerine muhallebi dökülür.


Kekin 2. parçası ve muhallebi koyulur.

Tekrar 3. kat kek koyulur ve muhallebinin kalanının hepsiyle kekin uzerine ve kenarlarına dökülür.Üzerinede arzuya gore dövülmüş ceviz koyabilirsiniz.


Ben birgün öncesinden yapıyorum ve bir gece dolapta bekletiyorum daha guzel oluyor.Ama okadar vaktiniz yoksa en az 3 saat buzdolabında bekletip servis yapabilirsiniz.AFİYET OLSUN…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder