13 Nisan 2010 Salı

MUZLU KAKAOLU PASTA



Doğum gunumde kendime bir pasta yapıyım dedim.Evdeki malzemeler doğrultusunda muzlu bir pasta oldu:)

Malzemeler:

Pandispanyası için;
4 adet yumurta
4 türk kahvesi fincanı toz şeker
3 türk kahvesi fincanı un
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı sıvı yağ
3 yemek kaşığı kaynar su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması için;
1 paket vanilyalı puding

İçi için;
2 tane muz
beyaz damla çikolata

Üzeri için;
1 paket kremşanti
rende çikolata

Yapılışı;Yumurtalar ve tozşeker mikserle 5-10 dk. cırpılır.Diğer malzemeler ilave edilir.Kelepçeli kalıba dökülür.175-180 C'de yaklaşık 40 dk. pişirilir.


Piştikten sonra soğumaya bırakılır.


Puding üzerindeki tarife gore pişirilir.


Soğuduktan sonra 2'ye yada 3'e kesilir.


Ben pastanın katlarının yaparken kenarları daha duz olsun dıye çember kullandım.Pandispanyanın ilk katı koyulur ve çok az sütle ıslatılır(ıslatmasanızda olur)


Üzerine pudingin yarısı dökülür.Muz dilimleri dizilir ve damla çikolata koyulur.


2. katada aynısı uygulanır ve en son katta kapatılır.Üzeri ve kenarları kremşantiyle ince bir şekilde sıvanır.


Üzeri için ben dr oetker in süsleme glazurunden aldım ve onla ince seritler yaptım.Onun üzerinede çikolatayı rendeledim ve süsledim.Siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz...

2 yorum:

  1. Fatmacım ellerine sağlık.pasta çook güzel gözüküyor:)geçmiş doğum gününü kutluyorum. nice nice mutlu, sağlıklı ve hayırlı seneler diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun beyzacım:)
    teşekkur ederim amin hep birlikte inşallah...

    YanıtlaSil