19 Mart 2011 Cumartesi

KAKAOLU ISLAK KURABİYE


Malzemeler;

-yarım paket yumuşak margarin (oda sıcaklığında)
-1 yumurta
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay bardağı tozşeker
-1 paket kakao (25 gr)
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-aldığı kadar un

Şerbeti için;
-3 çay bardağı tozşeker
-3 çay bardağı su

Üzeri için;
-1 paket kremşanti+1 su bardağı süt
-nar

Yapılışı;Öncelikle 3 cay bardağı tozşeker ve 3 çay bardağı su kaynatılır.Soğuması için buzdolabına koyulur.

Yumuşak margarin,yumurta, sıvıyağ, tozşeker, kakao karıştırılır.Un, kabartma tozu ve vanilyada koyularak yumuşak bir hamur yoğrulur.

Küçük parçalar koparılarak yuvarlanır.Fırın tepsisine dizilir.

180 C'de üzerleri çatlayana kadar pişirilir.

Fırından çıkardığımız sıcak kurabiyeler soğuk şerbete batırılıp çıkarılır.



1 bardak süt ve 1 paket kremşanti çırpılır.Buzdolabında biraz soğuduktan sonra kurabiyelerin üzerine kremşanti koyulur.(kremşanti torbasıyla daha düzgün koyuluyor)
Kremşanti üzerinede narlar koyularak süslenir.Farklı meyvelerde koyabilirsiniz.1 gece buzdolabında dinlendirilir.(Kremşanti ve meyveyi 1 gün sonra servis öncesinde de yapabilirsiniz.)AFİYET OLSUN...

1 yorum:

  1. merhaba ben almanyadan aysel blogunuza tesadufen gırdım ve bayıldım ve bu ıslak kurabiyeyide denedim.çok lezzetli oldu yiyen herkes tarifini istedi.başarılarınızın devamını bekliyorum.iyi akşamlar.

    YanıtlaSil