5 Mayıs 2010 Çarşamba

ÇİLEKLİ HİNDİSTAN CEVİZLİ MUHALLEBİ



Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken dolapta çilekleri görünce çilekli birşey yapmalıyım diye düşündüm:) Mevsimine uygun çok hafif bir sütlü tatlı...

Servis;8 kişilik
Hazırlama süresi;yaklaşık 25-30 dak.

Malzemeler;

-1 lt süt
-yarım su bardağı hindistan cevizi
-1 su bardağı un
-1 su bardağı tozşeker

Üzeri için;

-1 buyuk kase çilek püresi
-2 çorba kaşığı tozşeker

Süslemek için;

-taze çilek yada nane yaprakları

Yapılışı;Orta boy bir tencereye sütün tamamı boşaltılır.Un ,tozşeker ve hindistan cevizi ilave edilir.Muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.


Ocaktan alınır.Arada bir karışıtırılarak ılınması sağlanır.(ben ılınırken 5 dk kadar mikserlede çırptım)


Üzeri için çilekleri temizleyip rondoda 2 kaşık tozşeker ile birlikte ezin.(püre kıvamına gelinceye kadar)



Muhallebi ılınınca servis bardaklarına yada kaselere paylaştırın.Üzerine çilekli püreyi paylaştırın.İsteğe göre çilek yada nane yaprakları ile süsleyerek servis yapın.Evde nane yoktu ben çilekle süsledim:)


En az 2-3 saat buzdolabında bekletin daha sonra servis yapın.AFİYET OLSUN…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder